onsdag 23 november 2011

The Cross-Man Series: Cat Attack!


 Tigern vaknar upp en morgon med världens skallebank!


 - Uj, uj... Klagar han.
- Lejonet! Du får klara dig själv idag! Ropar Tigern.


 Lejonet hör på från långt håll med sitt avståndslyssningsöra.
- Va!? jag klarar mig inte själv till att utföra uppdrag...!


 Lejonet kryper upp i sitt hörn, bredvid Mr. Rat, och går ned sig i sitt humör. 
Han känner sig rejält nere!
- Suck!


Tigern smyger fram...  
- Du, Lejonet!? Jag VET att du kan detta. Gå nu!
- bla...bla...bla... 


Eter det uppmuntrande talet lämnade så Tigern Lejonet ensamt där han låg, 
i tröstande närhet av MR. Rat. 
Lejonet fann inspiration i det Tigern hade talat om...


...så med uppbådad kraft reste han sig!


Men han var tvungen att ta en styrketår innan han begav sig!


Lejonet hann inte gå långt i sitt patrullerande, förrän...
...han hörde ett skratt!


- Ha, ha, ha! Vad gör en sådan vovve ute på promenad må´n tro?
- Kan hända att du inte vet VEM du har mött?


- Jag är Katten Den Store! Jag kan få alla vovvar att utföra vadhelst jag vill! 
- Det är under MITT ledarskap som ALL brottslighet i ER hundvärld utförs!


- Så, vovven, jag skall bara till att harkla mig, 
så skall jag utföra den mest komplicerade ramsan för dig, 
sen är du fast under MITT styre! 
- Urhm...!


Lejonet tog inga chanser under denna mikroskopiska paus, 
han exploderade i beslutsamhet, och anföll denna onda katt!


- Baaargh! verzus - Mijauuu!
Lejonet skakade runt på katten och gjorde slut på honom!


Lejonet cirkulerade runt "den onda" efter att fighten var över...
- Nu är den onda brottsligheten över, katten! 
- Du visste inte vem DU bråkade med! - Lejonet, rättskämpen!


Mycket, mycket nöjd med sig själv gick Lejonet hemåt och tog sitt belöningsben,
... men till Tigern sade han ingenting till...
- Man bör ju inte skryta, den första dán, tänkte han.

(Inga djur blev skadade i skapandet av den här serien).