onsdag 28 maj 2014

I väntans tider...

... en lillebror! Det var ngt vi såg fram emot mycket när Cross skulle komma hem till oss! Han skulle bli Cinco´s lillebror.

- Så många gånger som Cross har hängt efter i hälarna av sin älskade storebror och sett upp till honom, och med tiden har formats att bli Cinco´s lilla personliga skyddsling. Om än ngt omvänt skyddande; om ngt verkar farligt, vad då göra? Skicka Cross i täten och kom fram när kusten är klar, det är Cinco´s melodi!

Cross räds inget och ingen! Men när någon är "ärligt" arg på Cross, då känner han sig inte glad. Idiotisk dumma hundar blir han regelrätt förbannad på! - Skärp er!, ångar genom hela hans kropp. Men han har även förmåga att se vem som är ärlig i sitt kroppsspråk, och visar själv hur enormt underlägsen han är dem. Att de skäller på han då, det är läskigt!

- Men om nån behöver min hjälp!? då finns jag här! Det är Crossens melodi. För inte så länge sedan, var det matte och Cross som hade följe till Värmland och fru Uppfödare, samt till Cross´ mor, Asta. En avhysning var vad som väntade innanför dörren. Cross slickade undergivet i sin mor mungipa och dansade sedan på lätta tår! När jag vid ett tillfälle lekte med Asta, och lite gruff ekade i Cross öron, så var det dock ingen tvekan om att matte skulle skyddas!!! På ett ögonblick var Cross emellan oss, blockerade ut Asta med sin egen kropp där jag satt på knäna på golvet. Cross är definitivt den jag skulle ta med mig i en mörk gränd!

Nu är vi i väntans tider igen,... En lillebror kommer snart, ngn som säkerligen kommer att bli Cross´ skyddsling. Codac blir hans namn... (Blackneck's B'Xanto), (Sida/info.).