måndag 4 april 2011

The Cross-Man Series: Mission to Fly

En tidig morgon, i solskenet som tränger sig fram, 
så beger sig våra två hjältar ut.

Tigern hoppar till i ett stort skratt. 
- Jag ska lära dig allt jag kan, Lejonet! Var redo för 
din första lektion...to FLY!
Lejonet känner sig något illa till mods.

 -Jag fintar dig, ha ha! Försök att hänga med lillen, låt capen fladdra! 
Ser du startbanan där? Dags att öva.

 - Så, se på mig och gör som jag gör Lejonet, uppmanar Tigern.
Lejonet börjar nu byta sin tvivel till beundran; 
- Wow, KAN jag verkligen bli lika bra som Tigern?

 Tigern får dock lov att ta en paus mitt i lektionen för att få pusta ut, 
det är inte lätt att vara superhjälte och lära elever flyga.


- Nu sätter vi igång! Flyg, flyg! 
Lejonet samlar mod och tar sats.

 Han testar och försöker få upp farten, 
nedför går det lite snabbare...

 Tigern känner ansvaret att rycka in och rädda upp situationen.
- Här Lejonet, uppför - så får du ett lyft i capen!

 Tigern flyger fram i full fart, 
tappar koncentrationen och störtlandar.

 - He he, detta kan även den mest erfarne råka ut för. 
- Nu Lejonet, sätt igång, inga bakslag är för stora för att slå ner oss!
Lejonet sänker sitt huvud för att samla tankarna. 
- Ja, han har rätt!

 - Weee! I can Fly!

Lejonet ser ut över landskapet, han är nu redo för hela världen, 
med ett förvärvat lugn i sinnet. 
- I passed the mission to Fly!