fredag 8 april 2011

Ljudet av Lejonet

Cross drar sig inte för att säga vad han tycker!
När saker inte faller honom i smaken låter han oss i omgivningen få veta det!

Tidig morgon, lille Cross skall just till att kissa - men någonstans på andra sidan gatan skäller en hund argt. Cross kniper blåsan och ställer sig på helspänn...Moff, moff, - muttrar han. = Vem där? Ska ni ha stryk?

När brorsan springer fortare, eller när han är på sängen och Cross själv befinner sig på golvet, eller när man inte får leka fastän man vill... - Då morrar jag! Jag låter as förbannad! Läpparna formar sig stramt i sina boxer - rynkor och halsen får fram ljudet: Hhrrruu, ... hhhrrrruu! Skälla kan jag också - Skarpt och gällt, mycket kompetent skall för min ålder!  Och om jag blir muckad med av brorsan, då låter jag som en vildkatt - skrikande, med en mörk baston av morrande. Haaarrr - scchuurrrhh! Snabbt följt av ett utfall.